Monday 29 July 2013

petua dari ustaz zali

ustaz zali,staf yang aku kenali ketika berpraktikal di PADM..mengenangnya pun sudah terasa mahu ketawa.serius,ustaz tu memang lawak.and sebenarnya dia marah orang panggil dia ustaz sebab dia hanya staf biasa di sini tapi semua staf di sini menyakatnya dengan memanggilnya ustaz.bila dipanggil ustaz dia akan membalas dengan "aku terajang kangg"..hahaha.memang aku akan ketawa setiap kali mendengar orang lain memanggilnya ustaz kerana aku tahu apa yang bakal keluar dari mulutnya selepas itu.ustaz zali ni ok cuma dia ada kelainan sikit.something had happened to him, from what i've heard from others la..but, one thing aku kagum dengan ustaz zali ni, hafalan ayat-ayat al-Qur'an dan hadis2 banyak yang lancar di mulutnya.and one day, disebabkan aku ni pun pelajar dan perlu mengingat banyak perkara penting seperti dalil2 al-Qur'an dan hadis,aku pun bertanyalah kepadanya dalam suasana santai tentang petua untuk mengingat dengan baik.dan dibalas oleh ustaz dengan jawapan "g tido kat masjid banyak2 nung"..

hahahahampehhh..ketawalah aku mendengar jawapannya itu.aduhai,ustaz...ustaz..

No comments:

Post a Comment